Schip ahoy! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Peter en Marlies Goossens - WaarBenJij.nu Schip ahoy! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Peter en Marlies Goossens - WaarBenJij.nu

Schip ahoy!

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Marlies

17 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Schip Ahoy en container in zicht.
April 2012 hebben we in Australie onze inboedel ingepakt in een container en laten verschepen naar NL. De overtocht duurde iets van 2-3 maanden, waarbij wij dus de tijd hadden. De tijd om een huis te zoeken en te settelen of wat anders. Zoals jullie weten is het wat anders geworden, want we hadden als snel voor de optie buitenland gekozen, alleen wanneer was onduidelijk. Onze inboedel, ondertussen 33m3 is toen opgeslagen in Nijkerk, 45 minuten van Raalte. Zo kort bij en toch onbereikbaar. We hebben tussendoor 2 huurhuizen gehad, met een complete inboedel, dus konden wij zonder onze spullen verder.
2 weken geleden hebben we groen licht gegeven om onze container te laten overbrengen naar Suriname. Inmiddels praten we over 40m3, tenminste daar betalen we voor. De verhuizer heeft onze container niet meteen kunnen inschepen en dat zorgt nu voor wat extra spanning. De boot zou vrijdag aankomen, maar door de storm in Europa is hij pas zondag aangekomen. Normaal kun je de container pas na 4 dagen vrij krijgen, maar Marlies probeert vandaag om de douane zo ver te krijgen dat wij dinsdag over de container kunnen beschikken. Vrijdag komt Kelly met haar vriendinnen hier aan en we moeten toch wel het een en ander wassen na die bijna 2 jaren. Het wordt krapjes, maar van de andere kant maken veel handen licht werk (zou Cruijff zeggen).
Ons huis is nu heel leeg, maar zal door deze aanwas van spullen en mensen meteen goed vol zijn. We zijn benieuwd naar onze spullen. De vorige keer in Australie en nu ook weer leert, dat je met het hoognodige ook kunt leven. Met andere woorden het hoeft geen belemmering te zijn om wat te ondernemen. Als we straks in de jungle zijn en wassen met koud water of in een rivier/beekje, dan leer je ook weer opnieuw om te genieten van een simpele kraan (naar links koud en naar rechts warm).
Back to earth.
Ik heb wat foto's toegevoegd van ons nieuw wandelgebied. Dit is een park, rondom water, waar we nu nog vrij kunnen wandelen en apen zien etc. Geen honden die ons (Wheaten) aanvallen. Hij ging hier ivm warmte zelf een bad nemen. Ik heb hem aan de lijn gehouden, want ik weet niet of er kaaimannen of slangen op hem af komen.
Ze zijn flink aan het bouwen, dus hoe lang nog?
S'ochtends worden we wakker en horen het brullen van apen (brulapen), we moeten nog kijken of we daar in de buurt kunnen komen. S'avonds doorlopend honden die blaffen, behalve als het flink regent, dan gaan ze schuilen. Als je de airco aandoet, dan hoor je deze geluiden niet meer, alleen de airco of mijn gesnurk.

A la prisi pi mi wakka.

Peter

• 11 Maart 2014 - 13:08

Aurel Bendter En Karin Knol:

Het ziet er allemaal prima uit, wat een verschil met Holland he, altijd warm weer, wen je aan en heel anders leven ook al moet je hard werken. Hebben jullie wel een mailtje gestuurd maar dat is via facebook.com dat heb je denk ik niet binnen gekregen. we zullen mail nog keer versturen zodra wij juist emailadres hebben van je Peter.
    Hopen op info van je over remigratie naar Su waar wij ook mee bezig zijn en denken, wel of niet.
    Zag foto.s op fb en jullie hebben nu lekker eigen spullen en ziet er huiselijk uit. Dat zien wel ook wel zitten.:-)
    Laten we snel contact opnemen.

gr Karin en Aurel