Juni halverwege het jaar - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Peter en Marlies Goossens - WaarBenJij.nu Juni halverwege het jaar - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Peter en Marlies Goossens - WaarBenJij.nu

Juni halverwege het jaar

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Marlies

01 Juli 2015 | Suriname, Paramaribo

In maart heb ik het vorige verslag geschreven en nu is er weer wat meer te melden. Veel mensen hebben ook contact op fb met ons, waardoor dit album wat minder aandacht krijgt. Vragen stellen kan altijd via dit album, dan kan ik daar op reageren.
In vogelvlucht:
- sinds vorig jaar juli 2014 heb ik geen werk, wat niet leuk is en ook voelbaar is in ons budget. We moeten ook tot 1967 doorwerken dus werkt dat niet zo mee. En wat zal het pensioen straks zijn, want nu wordt er niets opgebouwd.
- Marlies maakt heel veel uren. Mogelijk kan ze daar wat aan doen in de toekomst, want dat was de bedoeling niet van ons uitstapje.
- De verkiezingen zijn hier gehouden en de partij van Bouterse (NDP) heft gewonnen, maar heeft niet voldoende om het alleen te doen, hetgeen ook maar goed is. Alles wordt nu bovengehaald om de zaak rond te maken zodat hij weer president wordt. De tegenwerking is ook hevig, omdat de beschikbare plaatsen zeer aantrekkelijk zijn en mensen lopen dus over van andere partijen. Plotseling zien ze geen negatieve dingen meer in de president en de NDP, als ze maar op het pluche kunnen komen. Dit fenomeen is in ons land ook niet onbekend.

Hoogtepunt: van onze kinderen kregen we met kerst een reis naar Cuba aangeboden van 19/6 tot 28/6. Op 22/6 is onze 36 jarige trouwdag en daarom werd deze periode gekozen. Cuba was in een woord Geweldig..geweldig en zeer zeker een aanrader. Een mooie sfeer, mooie gebouwen een mooie historie, leuke mensen, veel te zien en dan hebben we allen maar Havanna bezocht. Is wel duur want de prijzen zijn Europees en de peso en euro staan 1:1.
Heel veel gebouwen, oude autos en groen (botanische tuin). Ivm beperkte fotoruimte hier zet ik maar een paar foto's en video's. Op aanvraag kan ik wel en link sturen met ongeveer 420 foto's.
Vandaag is bevrijding slavernij in de oude vorm (1863) en dat levert hier een vrije dag op. Morgen start het gewone leven weer op.

• 03 Juli 2015 - 11:21

Ingrid:

Goede indruk gekregen Peter! Leuke foto's. Het blijft ook zo interessant: die oude auto's en gebouwen!
    Fijn dat jullie zo hebben genoten van een welverdiend uitstapje. Jammer voor Marlies dat ze zoveel uren moet werken. Dit soort uitstapjes doen haar zeker goed!
    Halverwege het jaar al weer, wat gaat de tijd snel hé? Schreef jij niet dat je tot 1967 moet werken?
    Dat is dan wel met terugwerkende kracht Peter ...
    Lieve groet, Ingrid