Suriname in maart - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Peter en Marlies Goossens - WaarBenJij.nu Suriname in maart - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Peter en Marlies Goossens - WaarBenJij.nu

Suriname in maart

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Marlies

30 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Ik heb een foto van Henkie gevonden en geplaatst op de site. De foto is uit 1965-1966 en tot 2013 zit er een verhaal achter. Hier in Suriname begin mensen te ontmoeten die mij uit die tijd kennen, maar stel je daar niet veel van voor, want het zijn allemaal fragmenten. Gisteren met 2 nichtjes (vrouwelijke) gaan uiteten en met Marlies. De nichtjes zijn 74 en 60 jaar en vooral de oudste die toen 24 jaar was kon wat zaken vertellen over onze familie. Een stuk verduidelijking van de gang van zaken.
Marlies is heel druk met de audit die eraan komt en trekt aan een kar waar veel mensen opzitten en soms aan de kar trekken, of beter gezegd hangen. Maar och ja, de manager krijgt het meeste betaald en moet dus (hier) ook het meeste doen. Ik moet zeggen dat Lindsay en Marlies een betere Surinaamse mentaliteit dan ik hebben, want ik had er minstens eentje bij zijn keel (of een heel stuk lager) gepakt, bij de ongein die ze uithalen. Hoezoo een kort lontje?
Sinds vorige week werk ik voor een bedrijfje om de bedrijfsvoering te organiseren. Ik moet de ondersteuning van de management assistent ontberen, want die is weg en een nieuwe die per 1/4 zou beginnen zal niet starten. De huidige kantoor assistent houdt het ook voor gezien per 24/4. In Australië werd ik overvallen door de floods en hier raak ik het personeel om mij heen kwijt. Koppig als ik ben, ga ik er van uit dat niet ik (de Surinaamse grondhouding) hieraan schuld is of op de een of andere manier op mij afroep. Maar elck nadeel hept zijn voordeel, dus kan ik mijn kwaliteiten inzetten om nieuw personeel te werven, dus als jullie mensen hebben?
We hebben zoals overal ter wereld ook een type Wilders, het is niet duidelijk of hij een komiek is of seriues. Hij houdt het wijselijk ook zo. Ik zal proberen zijn filmpje te plaatsen (ohne gewahr!!)

Momenteel zijn we aan het bijbouwen, zodat we onze inboedel kunnen huisvesten naar marlies inzichten. Ik geloof dat ik het perceel ernaast ook maar moet gaan aankopen. Percelen kopen is hier big business en een goede geld investering. Veel mensen in NL bouwen een huis en verhuren het gedurende de periode dat zij geen vakantie hier hebben. Ze hebben een vertrouwd persoon hier in Suriname die toeziet op de woning. Dat zou ik kunnen zijn, nu alleen mensen die willen investeren. Wel snel zijn, want de Chinezen kopen hier alles op. Nog een paar jaar en alles is made in China (eigendom van China betekent dat).

Bij jullie is de zomertijd begonnen, maar daar doen wij niet aan. Wij houden het bij kleine ne grote regentijd en kleine en grote droge tijd. Wanneer die zijn? Dat merk je vanzelf.

  • 31 Maart 2014 - 14:36

    Hans En Nancky:

    Peter en Marlies we lezen met verbazing waar jullie en vooral Marlies het geduld vandaan halen.
    we wensen jullie het allerbeste toe en Marlies mocht ik het vergeten we wensen jou alvast een hele dag toe ( 9 april) groetjes Hans en Nancky

  • 01 April 2014 - 15:17

    Gerard:

    Peter en Marlies,
    zo te lezen houden jullie niet van stilzitten. In raalte alles goed, hartelijke groeten!

  • 06 April 2014 - 13:58

    Jack Loonen:

    Hallo peter en Marlies.zo te zien hebben jullie het druk met van alles en nog wat.het allerbeste voor jullie en Marlies een heel prettige en gezellige verjaardag in het verre Suriname.zo zie je maar weer dat ik jullie niet vergeten ben,ben zelf niet zo een schrijfster.oja,ik heb jullie adres niet alleen telefoonnummers.groetjes van Liesbeth en jack

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter en Marlies

Peter en Marlies of beter Marlies en Peter wonen en werken sinds 5 oktober 2013 in Paramaribo Suriname.

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 84437

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2013 - 31 December 2023

Suriname

Landen bezocht: