60 extra bulletin want niet iedereen zit op FB - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Peter en Marlies Goossens - WaarBenJij.nu 60 extra bulletin want niet iedereen zit op FB - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Peter en Marlies Goossens - WaarBenJij.nu

60 extra bulletin want niet iedereen zit op FB

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Marlies

10 September 2014 | Suriname, Paramaribo

1954- 2014 60 jaar in vogelvlucht
1954 was een goed jaar, daar is geen twijfel aan mogelijk en ik ben daar een goed voorbeeld van.
Vergeleken met 1953 (watersnoodramp in Zeeland) was dat geen geweldig jaar voor Nederland, maar wel voor mijn ouders, want mijn zus Liesbeth kwam aangespoeld op 16 mei en nu eindelijk na 2 zoons een dochter. Maar in 1954 kwam dus het sluitstuk van de familie, Peter (junior) ter wereld in Kerensheide, Stein, Limburg. Stein is een beetje bekend om Steinerbos, Steenkolenmijnen en voetbalclub De Ster, wie kent ze niet (of wel)?
Na een jaar vertrok het gezin in 1955 naar Suriname, waar we tot 1965 verbleven. In Suriname heb ik tot de 5e klas afgemaakt en in Nederland ben ik in Broeksittard op de 6e klas begonnen. Na in Suriname alleen op blote voeten gevoetbald te hebben, mocht ik bij Sittardia beginnen met voetbalschoenen aan, maar moest ik wachten totdat ik 11 jaar werd. Tegenwoordig schoppen ze in Nederland al met 6 jaar tegen een bal met scheenplaten (scheenbeschermers) en voetbalschoenen aan. Mijn jeugd heeft voornamelijk in het teken gestaan van voetballen en de droom profvoetballer te worden of tenminste in het 1e van Sittardia (later Fortuna Sittard) te komen. Mijn groot voorbeeld was Willy Dullens (wie kent hem nog). Ik was een veelbelovend ventje, nee geen Roy Drenthe en zou er wel komen. Mooi niet dus en ik werd veroordeeld tot het leven van een arbeider of ambtenaar. Kies maar welke het minst erg is.
Mogelijk is er een breuk gekomen in mijn toekomst toen ik de meisjes leerde kennen, maar dat was ook iets bijzonders. Mijn meisje (Marlies) heb ik op 15 oktober 1975 leren kennen, vers uit Zuid Afrika. Op 22 juni 1979 zijn we getrouwd. Op 26-10-1983 werd Kelly geboren, 15-08-1985 Lindsay en 24-02-1987 Shaun. In 1993 zijn we verhuisd van Limburg naar Overijssel (Raalte).
In Raalte heb ik ook nog bij de veteranen gevoetbald. Aangezien je bij de veteranen voetbalt met mensen van ongeveer dezelfde leeftijd, leek ik nog net zo snel als vroeger, maar dat was niet zo. Ook in je geest blijf je jong, soms zelf de kleine jongen van toen. Ooit lag ik naast Marlies op het strand en barstte plotseling in lachen uit. Wat is er zegt ze? Nou, zei ik, ik realiseer me dat ik nu 45 jaar ben en naar meisjes/vrouwen van mijn leeftijd zou moeten kijken, want die jonge meisjes kijken terug met een blik van: “oude viezerik”. Leeftijd is wat raars en is ook afhankelijk van plaats en situatie. Bij het voetballen werd ik met 27 al een oude l……l (lantaarnpaal) genoemd. Nu met 60e ben ik in de bloei van mijn leven en zou ik in de RVC kunnen zitten (zonder wat te hoeven doen) of in de politiek (alleen intekenen dat ik geweest ben). Met mijn grijs haar en ouderdom, een wijsheid uitstralen en vooral niets, niets zeggen. Mijn voorbeeld daarin is Mark Rutte de jongere broer van Robin Hood.
Om met een mannen/jongensgrap te eindigen: vroeger moest je hem met 2 handen neerhouden om gênante momenten te voorkomen, nu heb je soms 4 handen nodig om hem omhoog te krijgen. Ben ik nu ouder geworden of is hij nu zwaarder geworden?. Dit laatste om met mijn laatste idool, Louis van Gaal te eindigen. Ik ga mijn verjaardag op een rustige manier vieren en ga er niet op elk van jullie eentje drinken, want ik ben nog steeds geen drinker, roker, vrouwenjager etc. Saaaaiiiii he?.

  • 10 September 2014 - 07:52

    Anne:

    Van harte Peter!!

    Wereldburger met humor.

    Groet,
    Anne

  • 10 September 2014 - 09:47

    Ingrid:

    Mooi verhaal en allemaal nog waar ook ...
    Peter van harte gefeliciteerd en geniet!
    Liefs Ingrid

  • 10 September 2014 - 16:52

    Jeffrey:

    He ouwe, van harte gefeliciteerd, in goede gezondheid, gewenst. Ook namens Adrie

    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter en Marlies

Peter en Marlies of beter Marlies en Peter wonen en werken sinds 5 oktober 2013 in Paramaribo Suriname.

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 472
Totaal aantal bezoekers 84344

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2013 - 31 December 2023

Suriname

Landen bezocht: