22 juni 1979 onze trouwdag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Peter en Marlies Goossens - WaarBenJij.nu 22 juni 1979 onze trouwdag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Peter en Marlies Goossens - WaarBenJij.nu

22 juni 1979 onze trouwdag

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Marlies

07 Juli 2014 | Suriname, Paramaribo

Afgelopen maand, juni, is de maand waarin we op 22e juni 1979 getrouwd zijn. Dat is nu 35 jaar geleden in 1979. Marlies ken ik vanaf augustus 1975, dus dan praat je over 39 jaren.
Beiden hebben we onze herinneringen aan deze tijd en dat maakt samen het plaatje compleet.
We hebben een hele weg afgelegd en we hopen dat we daarmee ook een goed voorbeeld geven aan onze naasten/opvolgers, nazaten.
Vooral hier in Suriname is dat wat bijzonders, dat pa en ma nog bij elkaar zijn.
Uit de afgelopen periode heb ik vooral genoten van de familieband bij de familie van Thoor (Marlies kant van de familie). De hechte band die er al die jaren is tussen al die ooms en tantes. Het waren er 9 dacht ik.
Als er bij oma van Thoor een feest was dan kwamen ze van heinde en ver en ze namen allemaal neefjes en nichtjes mee en het was een pret van jewelste met Riet en Hans als animators.
Dan was het in onze familie toch wel wat anders. De helft in Suriname, de andere helft in Nederland, maar elk voor zich. Een ieder bracht zijn kinderen groot, maar geen familieband.
Dit is mogelijk gekomen door een huwelijk uit 2 culturen, het wonen in 2 landen, waardoor je niet tot het ene behoort, maar ook niet tot het andere, je leeft er tussen in.
Let wel: ik ben goed met mijn broers en lieve zus, en hun aanhang, maar het is meer een bloedband dan een familie band, als je het dus vergelijkt met de VanThoortjes dan steken we daar schril tegenaf.
En de lijn trekt zich nu door aan onze zijde want met Kelly in NL, Shaun in Australië en wij en Lindsay aan deze kant, wordt er een zware wissel getrokken op onze familieband. We missen elkaar heel erg, maar elk van ons staan we voor onze keuze. Het leven gaat niet alleen over rozen, maar ook over de doornen die daarin voorkomen.
We genieten van de momenten die daartoe aanleiding geven, zoals Kelly die laat zien ook zonder ons (in de buurt) verder te kunnen (prima meid),
Shaun die zijn Universiteit titel op IT gebied deze maand behaald heeft (klasse boy!) en Lindsay die hier haar business goed heeft neergezet, een knap staaltje werk na een heel moeilijk begin (bigi brasa).
En dan Marlies die nu in haar nieuw functie voor het brood op de plank zorgt. In een nieuw functie in een nieuwe cultuur staat ze fier overeind, haar devies is: "or you are with me, or you are against me, but war is war".
Momenteel ben ik weer bij huis, wat Mr Wheaten als aangenaam ervaart, maar de kachel moet ook aan deze zijde van de wereld blijven branden, dus gaan we op zoek naar brandhout.
Ik laat het hierbij en verwijs je naar de leuke foto's die bij deze maand passen.

• 08 Juli 2014 - 08:43

Jan Van Den Eertwegh:

Hallo Marlies en Peter,

Gefeliciteerd met jullie 35 jaar getrouwd zijn. Gelukkig hoeft de kachel bij jullie niet zo hard te branden als hier in het koude Nederland. Kunnen jullie tussendoor samen ook nog wat ontspannen.

Groet, Jan

• 09 Juli 2014 - 08:51

Jolanda:

gefeliciteerd met jullie jubileum. Mooie foto's weer. Wat een heerlijk buitenplekje. Jullie zien er goed uit.
    liefs, Jolanda

• 10 Juli 2014 - 21:41

Liesbeth:

Hallo peter en Marlies.nog gefeliciteerd met jullie trouwdag.hopelijk hebben jullie een gezellige dag gehad.mooie foto's.zo te zien aan de foto's gaat het goed met jullie.groetjes ook van jack

• 31 Juli 2014 - 16:51

Ingrid:

Mooi verhaal en gezellige foto's! Een beetje late reactie, ik kijk nu pas op deze site ..