Het leven in januari - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Peter en Marlies Goossens - WaarBenJij.nu Het leven in januari - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Peter en Marlies Goossens - WaarBenJij.nu

Het leven in januari

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Marlies

26 Januari 2014 | Suriname, Paramaribo

Mijn vader is geboren 2-1-1917. Wat een tijd terug. Mijn broer Martin is geboren 26/1/1947 en wordt dan 67 jaar.
Ben ik vandaag aan het wandelen met Marlies en de hond komen we aan de praat met onze buurman 75 meter verderop. Woont er al 14 jaar, daarvoor 30 jaar in Nederland in Soest en daarvoor in Suriname. Woonde op de 2e Rijweg, waar ik ook gewoond heb, dus vraag ik naar zijn naam. Sint Nicolaas. Sint Nicolaas....sorry dat is de andere versie. Hij heet Roy Veldhuizen en hij kende onze familie, was de speelkameraad van mijn broer Martin. Hij zei dat hij er kippenvel van kreeg om weer aan die tijd en onze familie te denken. De wereld is groot, maar Suriname is klein.

Op de andere hoek woont een Goossen, van wie de grootvader ook militair is geweest in Suriname (TRIS). Gaf even war verwarring. Heette ook Piet, zoals mijn vader.

Vandaag onze hond, mister Wheaten laten knippen. Zie foto. Is een Surinaamse dame die naar Amerika (New York) is gegaan en nu weer hier is. Ze is een soort doctor, maar om wat te verdienen doet ze weer haar oude vak, honden knippen.
Ook op de foto een speelkameraadje van Wheaten. Wheaten heeft nu contact met andere honden en heeft ook vlooien. Hij is dus als eerste ingeburgerd.
We zijn momenteel druk aan het bellen en mailen met de verhuizer in NL, want hij kan de container pas volgende week sturen en het zou 16 dagen duren, dus is het nooit in ons huis de 19e als de meiden komen. We gaan kijken wat er daar nog te redden valt.
Zo meteen skypen met Shaun in Australie, waar het nieuwe en laatste deel van zijn studie begint. In juni kan hij klaar zijn en dan......................wordt vervolgd.

sribi boeng....slaap lekker ti tamara..................... tot morgen. brasa!