2014 here we come - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Peter en Marlies Goossens - WaarBenJij.nu 2014 here we come - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Peter en Marlies Goossens - WaarBenJij.nu

2014 here we come

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Marlies

11 Januari 2014 | Suriname, Paramaribo

2014 is begonnen en we zitten in ons (eigen) huurhuis. We hebben kerst met Lindsay gevierd en als dank samen met Lindsay gegeten. Ze heeft ons drie maanden onderdak gegeven en ons geholpen bij onze eerste opstap. Hartelijk dank meid!
En dan even de goede voornemens voor 2014:
Life is like a camera............
Focus on what's important,
Capture the good times,
Develop from the negatives, and if things don't work out,
Take another shot!

Op de foto's zien jullie wat foto's van ons huis, matras, tafel, stoelen en een muur geverfd. We hopen komende week onze verblijfsvergunning te krijgen, want vorige maand hebben ze net het nummertje voor ons uitgegeven. Had ik die lui maar niet laten voorgaan. We hebben beiden op het werk het nieuwjaar ontbijt geïntroduceerd en nu kijken of het een blijvertje wordt (het nieuwjaarontbijt). Marlies deelt de lakens uit en heeft een hotel afgehuurd. Ik heb zelf een NL ontbijtje verzorgt, wat goed is over gekomen. De hagelslag, fruithagel en chocopasta gingen weer vol mee terug.

De oudejaar viering was heel bijzonder en dat ging met veel lawaai en rook gepaard, maar de boze geesten en de pech zijn verdreven. We beginnen allemaal weer met een schone lei (schone schijn). Het was bijzonder om te zien dat diverse bevolkingsgroepen en geloven samen aten, dronken en dansten. In de stad gewoon een truck met luide muziek en het centrum was vol feestvierders. De meeste mensen slepen een koelbox met drank mee de stad in en delen dat gul uit, ook aan vreemden. Een hele verbroedering op straat. De hond (mr Wheaten zijn wij een of 5-6 bijna niet tegengekomen, weg gekropen van al dat geschiet. In ons nieuwe huis heeft hij een vriendinnetje die hem af en toe bezoekt, maar hij moet nog wennen aan de Surinaamse straat-ketting hond.

We hebben nu weer de eerste volle week gewerkt en in dat op zicht verschilt het niet veel met NL. Natuurlijk wel wat zich op de werkvloer afspeelt. Ik begon vrijdag 3 januari en wenste mijn collega's een gelukkig nieuwjaar en zou het NY ontbijt gaan voorbereiden. Op verzoek van de baas, moest ik mijn junior intercedent ontslaan. Zelf had hij afscheid genomen van zijn assistente en de receptioniste had die dag ook bedankt. Dus het nieuwe jaar gestart met 3 mensen minder, dus navenant te veel brood en beleg bij het NY ontbijt over, want daar had ik niet op gerekend. Maandag een nieuwe werkdag en daar werd ik opnieuw verrast, want de baas had 3 nieuwe mensen aangenomen. Zijn wij nu een uitzendbureau of niet en we houden ons zelf goed in shape.
Voor Kelly hebben we een trip naar Suriname geboekt en ze komt met 2 vriendinnen van 19 febr tot 5 maart bij ons. Lol!

En om met wat humor te eindigen:
Cultuurverschillen: zitten een Nederlandse man en Surinaamse man samen te vissen en wat te drinken. Zegt de Nederlandse man:
mijn vrouw praat al maanden niet met me, ik denk maar dat ik ga scheiden. Na een tijdje zegt de Surinaamse man: Zou je dat wel doen, zo'n vrouw vindt je niet gauw meer terug.
A boeng new jari.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter en Marlies

Peter en Marlies of beter Marlies en Peter wonen en werken sinds 5 oktober 2013 in Paramaribo Suriname.

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 561
Totaal aantal bezoekers 84430

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2013 - 31 December 2023

Suriname

Landen bezocht: